A "hogyan" helyett a "miért" a jó kérdés!

Szerinted mitől jó egy dohányzásellenes reklám? Mitől növekedhet a leszokási kedv?

Egy kutatásban négy hétig monitorozták a részvevők leszokási hajlandóságát. Ez idő alatt egyik csoportnak olyan antidohányos reklámokat mutattak, melyek a „miért szokjak le a dohányzásról” témát dolgozták fel. Míg a másik csoport résztvevői olyan reklámokat néztek, melyek arról adtak tippeket, hogy „hogyan szokjon le a dohányzásról”. Az eredmények alapján abban a csoportban nőtt meg a leszokási hajlandóság, akik a „miért” kérdésre kaptak válaszokat.

Miért lehet ez? A kutatás vezetője, Dr. Jennifer Duke szerint, azért erőteljesebben a „miért” kérdésre választ adó kampányok, mert bemutatják a dohányzás egészségügyi kockázatait, illetve a tragikus személyes történeteket beemelve hatnak a néző érzelmeire. Míg a „hogyan” kérdése sokkal inkább múlik az egyén világlátásán, hiedelmein. Tehát, amik hatnak, azok a szemléltető grafikonok, információk és az érzelmekre ható tartalmak.

Például:

forrás

 

Bennem ez a reklám elég sok negatív érzést kelt:

 

Érzed a változás? 

Angelika

Forrás