Utolsó cigaretta

Az utolsó cigarettának nagy jelentősége van. Egy korszakváltás. Egy cezúra. Idáig ez volt, mostantól más lesz. Idáig dohányoztam, már nem dohányzom.

Annak idején én is elszívtam az utolsó cigarettámat, többször is. Volt egy rakat utolsó cigarettám. Mindegyiket ünnepélyesen, méltósággal, hosszan merengve azon, hogy én már többet nem fogok dohányozni, nem érzem többet a füst ízét, és egyáltalán: minden régi elmúlt, íme minden új lett. Felemelő érzés volt. Kicsit szomorú, de bizakodó is.

Aztán néhány nap, vagy néhány hét után valamiért mégis rágyújtottam, és akkor elölről kellett kezdeni az egészet: ünnepélyesség, belegondolás.  Annyi utolsó cigarettám volt, hogy már nem is tudom, melyik volt az igazán utolsó. Nem tudok visszaemlékezni rá. 

Nektek volt utolsó cigaretta? Vagy lesz? Tervezitek? Vagy hülyeség az egész, el kell dobni, oszt' jónapot?

 

Balázs