Te milyen sebességgel bontod le a nikotint?

Mert ettől függhet, hogy milyen stratégiával tudsz leszokni róla.

A Pennsylvaniai Egyetem kutatói mintegy 1240 önkéntest toboroztak, akik különböző leszoktató programokban vettek részt. Vérvizsgálattal megállapították, hogy a nikotin lassú vagy normális ütemben bomlik-e le a szervezetükben. 

A résztvevők más-más kezelést kaptak: volt, aki nikotintapaszt, más egy vareniklin nevű hatóanyagot, a harmadik csoport hatóanyag nélküli tablettát, vagyis placebót. 

A kutatók azt állapították meg, hogy azok, akiknek a szervezete normális ütemben bontotta le a nikotint, jobb eséllyel szoktak le a dohányzásról a vareniklinnel, mint nikotinpótló tapasszal.

Akiknél a nikotin lassabban bomlott le, mindegyik módszerrel hasonló arányban jártak sikerrel, de a vareniklin használatakor több mellékhatásról számoltak be. 

Akik normális ütemben bontják le a nikotint, azoknak a tapasz kevesebb segítséget nyújthat, de kétszer akkora sikerrel szokhatnak le a tablettával. A népesség egyharmadának, mely lassabban bontja a nikotint, a tapasz lehet hasznára. A nikotin lebomlását mérő vérvizsgálatot jelenleg kutatók alkalmazzák, de szélesebb körű használatra is könnyen át lehetne alakítani. (forrás: bevezetem.eu)

Találtam egy videót, dr. Mucsi János tüdőgyógyász arról beszél, hogy nincs egyértelmű módszer a leszokáshoz, ő a gyógyszeres és a pszichoterápiás eszközök kombinálását javasolja.

Shitgun kollégánál pedig találtam egy képaláírást, amin jókat szoktam nevetni.

Mára ennyit hoztam nektek. Sikeres leszokást!

 

Balázs