Anyu cigit vesz

A 2013-as ARC kiállításról hoztam Nektek egy plakátot. 

kép forrása

Anyu cigit vesz, mert anyu cigizik. 

Szörfözve a neten könnyen ráakadhatsz arra, ahogy gyerekek kérnek tanácsot dohányzó szüleikkel kapcsolatban a net bölcs népétől.

Íme pár példa:

"Mit tegyek ha anya orrba szájba cigizik? Rohadtul elegem van nem tudok kimenni a szobámból mert akkor egyből füstszagú lesz a hajam a következő mosásig.Volt hogy nálam maradt a barátnőm pólója és vissza kérte,másnap rámírt facen ha hordod másnak a pólóját legalább mosd ki,mert tiszta bagó szaga van.Egyszer se vettem fel de így befogja a cigiszagot pedig csak egy hétig volt nálam...Elgem van!!!!!! Nem akar leszokni mikor mondom neki hogy ne cigizz azt mondja hogy "te nekem ne mond meg hogy mit csináljak jó?! menj be a szobádba akkor" Elegem van mi a jó büdös fszt csináljak?????" - forrás

"Anya bent cigizik, közvetlen mellettem. Mit tegyek, hogy végre leszokjon erről? Nem a cigiről, mert az reménytelen, hanem arról, hogy mellettem? Ha tévézek, odajön leül mellém, és az istennek nem hajlandó elmenni, nemhogy ki menni de még a folyosóra sem, ezért nekem kell kimennem. Nagyon idegesít mert utálom a füstöt. Tudom amíg otthon élek addig az van amit ő mondd, de ez már túl lép határokat szerintem. Szeretek otthon lakni nem költöznék el, de ezt így neml ehet elviselni. Ha rászólok, van amikor mérgesen, csúnyán, akkor csak kiabál. De engem az ideg meg tudna.... amikor már kattan az öngyújtó. De naponta 1-1,5 csomag cigi elfogy. Néha ha bejövök a lakásba érzem, hogy büdös van. Hiába szellőztetek. Ha olyat mondok neki, hogy például, nem e zavarja, hogy tüdőrákban fogok meghalni, annyit mond, hogy nem leszarom? vagy hülye vagyok, vagy hasonlók. Szóval nem igazán érdekli. Pedig gyerekkoromban sok bajom volt emiatt. Nincs olyan jó kapcsolatunk, de szeretjük egymást, sokat veszekszünk, de fontosak vagyunk egymásnak. Ez igazából még egy kisebb rossz... de egészségileg ez zavar..."  - forrás

A passzív dohányártalom fogalma mindenki számára ismert. Már mi is írtunk erről. A gyermek melletti dohányzás más szinteken is ártalmas tud lenni. Erről olvashatsz itt, vagy itt.

Te mit tudnál tanácsolni a kérdezőknek? 

Angelika